نقد و بررسی فیلم و سریال های کره ای

اولین سریال کره ای که دیدم، سریال کره ای "پزشکان" بود که از یکی از شبکه های سیما(فکر کنم شبکه 4) پخش می شد(خیلی قبل تر از ظهور یانگوم و جومونگ! جالبه بعدها قهمیدم بازیگر اصلیش یانگوم بوده). اون زمان نوجوان بودم و این سریال به شدت برام جذاب بود. دلم می خواست وقتی سریال شروع می شه من تو خونه تنها باشم و بتونم صحنه به صحنه سریال رو با دقت بالا و خیال راحت دنبال کنم. و البته هیچ وقت این اتفاق نیفتاد و همیشه یا شونصد نفر خونه بودن یا همزمان با پخش سریال، فوتبال بود  :/ 

کششی که در این سریال برای من وجود داشت، عجیب بود. طوریکه بعد از گذشت سال ها، هنوز بعضی از صحنه ها و دیالوگ ها در ذهنم باقی مونده. اون زمان خبری از اینترنت پرسرعت نبود و منم دسترسی به سریال نداشتم. خدا خدا می کردم یه بار دیگه سریال پخش بشه که نشد! گذشت، تا وقتیکه وارد دانشگاه شدم. اونجا برای بار دوم با سریال های کره ای درگیر شدم. یکی از دوستانم چندتا سی دی  سریال کره ای با خودش به خوابگاه آورده بود. یادمه دوشبانه روز پای لپ تاپ نشستم و بی وقفه سریال دیدم! حتی دانشگاه هم نرفتم!

بعد از اون تا مدتی از سریال کره ای فاصله گرفتم. سومین باری که با سریال کره ای مواجه شدم، وقتی بود که یکی از هم اتاقی ها صحنه هایی از سریال "تو زیبایی" رو بهم نشون داد و من مثل برق گرفته ها به لپ تاپ دوستم چسبیدم و گفتم: "وای همییین الاااان باید سریال رو روی فلش بریزی"! از من اصرار و از اون انکار. چون می دونست چه سابقه خرابی در این زمینه دارم، نمی خواست سریال رو یکجا بهم بده. اما انقدر بهش پیله کردم که بالاخره تو زیبایی رو به چنگ آوردم! یه رومنس عاشقانه ی طنز! پر از کاراکترهای جذاب!

دختر کشیشی که خودشو به شکل پسر درآورده بود، یه گروه موسیقی جوان پسند، یه پسر مغرور وسواسی با قلب یخی! یه پسر عاشق پیشه گیتار به دست با موهای خوش حالت. یه مدیربرنامه خنگول بامزه. یه دختر خوش تیپِ خوش هیکل که مدام رد می شد و... .

یادم نیست سریال رو طی چند ساعت تموم کردم! 

و یادم نیست چند بار دیگه از اول دیدمش!

و یادم نیست چند ساعت دنبال پشت صحنه ها و حاشیه های سریال تو نت سرچ کردم!

فقط یادمه حسابی درگیر شدم!

چرا؟

چرا یه سریال انقدر ذهن و روح و روان من رو درگیر کرد که حاضر بودم مثل یه ربات تو یه اتاق تاریک بشینم و بدون آب و غذا شب تا صبح سکانس های سریال رو دنبال کنم.

چرا بعد از دیدن سریال حس خلاء می کردم؟

چرا دوست داشتم این سریال تا ابد ادامه داشته باشه؟

انگار جادو شده بودم...

 

 

راستی یه نظر خواهی: نظرتون در مورد قالب وبلاگ چیه؟

 

نظرات  (۵)

آخ از این سریال های کره ای! واقعا آدمو جادو می کنن :))

من یادمه اولین سریال کره ای که دیدم همون یانگوم بود :)

قالبتونم خوبه. احساس می کنم اگه یه کم هدر رو تغییر بدید بهترم بشه.

پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون
بله واقعا همینطوره
راستش حوصله تغییر هدر رو ندارم خیلی سخته :/

سلام. منم دقیقا سریال تو زیبایی رو تو دو روز تموم کردم و بعدش عین شما احساس خلا می کردم و دوست داشتم تا مدت ها بازم این سریال ادامه داشت. فکر می کنم اگرم دوست داریم سریال هاشون رو ببینیم بهتر باشه مثلا بیشتر از 30 دقیقه در روز وقتمون رو پاش نذاریم چون دیگه واقعا بیشتر از اون هم وقت گیره هم وسوسه کننده اس که زودتر قسمت های بعدم ببینیم..

پاسخ:
بله باید تایم بندی کرد

واقعا چرا چنین اتفاقی می افته؟؟؟؟

چزا این سریال ها تا این حد ذهن درگیز میکنه؟

 

پاسخ:
یه کلیشه ها و دروغایی داره که آدمیزاد دوست داره بشنفه

این ویژگی اکثر سریالای کره ای هست و کیدرامرای دو آتیشه از جمله خودم کاملا درک میکنن.

گاهی اونقدر این دسته سریالای چالش برانگیز و  غیرقابل پیشبینی بیننده رو جذب میکنن که کسایی مثل من از خواب و خوراک میفتن و فکر و ذهنشون همش درگیرشه

شاید کسی ک درک نکرده بگه اینا فقط فیلمه اما ما واقعا با این سریالا زندگی میکنیم

پاسخ:
بله بله درکت می کنم.
چون منم یه زمانی کیدرامر بودم؛ اما هیچوقت از این اتفاق خوشحال نبودم. 
چون دلم می خواست اختیار دل و روح و عقلم دست خودم باشه.
دوست نداشتم مریضِ یه سریال باشم و تک تک اخبار مربوط به یه بازیگر برام مهم باشه و مثل یه معتاد واقعی، روح و روانم رو ببازم و اوقات زیادی رو صرف تماشایِ دیوانه وار افسانه ها بکنم.
منم با سریالا زندگی می کردم اما اینو دوست نداشتم. 
چون این سریال ها هیچ ربطی به زندگی واقعی من نداشتن و واقعیت زندگی چیز دیگه ای بود...
من تو یه حباب شیشه ای زندگی می کردم. حبابی که کی دراماها برای من ساخته بودن. 
و تا وقتی توی اون حباب شیشه ای بودم نمی دونستم کجام و دارم چیکار می کنم و چقدر جا موندم از زندگی!
  • دخی کیپاپر و کیدرامر
  • سلام

    ببخشید ولی کیدرامر ها مریض نیستن

    درسته کیدرامرهایی هستن که افراطین ولی کیدرامر عاقل و برنامه ریز هم زیاده 

     

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی